Friday, April 19, 2013

Rammstein Pavilhão Atlântico, Lisboa 16.04.2013


Few of my friends are probably sick of me for talking so much about Rammstein concert before and after. But I can't help it, I am so happy, so fucking happy after all this years I finally saw them live!
And guess what? They are in fact, fucking awesome! More than that, they just do a great live concert, with no failures, what you see in videos is in fact what you get live. It was one of my best experiences in my life  at concerts! And I am not a crazy fan of Rammstein, I think they are quite entertaining and funny guys, but also very professional and serious in all the things they do.
So... let's talk about this evening =D

I arrived at Pavilhão Atlântico after 6.30 pm, the doors opened at 6.30 pm and the show started at 8pm. I went with a few colleagues and we really wanted to be the nearest possible to the stage. I've never been so close and so smashed in a concert ahah, but it was a great feeling and I'll do it all over again.
So we start to notice that the Pavilhão Atlântico was getting really full and we were always being pushing more and more forward, really crazy. And of course there are always that stupid people around trying to create a big mess and to be in front of you. But I just thought "Tonight no one will pass through me! Go fuck yourself!". Around 8 pm the show started with DJ Joe Letz playing a few remixes of Rammstein songs, a very electro-industrial beat to speak. For those who don't know him, Joe Letz is the drummer of Combichrist, he also played in Mortiis, Wednesday 13, Emigrate (Richard Kruspe band) and others. He currently has a project Letz Massacre with his girlfriend and tattoo artist Megan Massacre.


We were all very excited and we wanted to see Rammstein, Letz could see that and he said "Fuck the DJ" and we all said loud "FUCK THE DJ" XD It was funny and it was a way to get warm for... RAMMSTEIN!!!!!
About 9.15/9.30 pm we saw the smoke and the show... BEGAN!!!!!!!! FUCK!!!!!
I was about 2 or 3 rows from the stage in front of Richard Kruspe, lead guitarist of the band (so cool) *.* God help me, I was having orgasms the entire concert because all the concert was so damn great, the sound quality was so clean and awesome and the pyrotechnic show was unbelievable!
Till entered on stage from a platform that came down from above with a pink fake fur jacket and Ich tu dir meh was the first song of the night!
I leave you the setlist:

1. Ich tu dir meh
2. Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?
3. Keine Lust
4. Sehnsucht
5. Asche zu Asche
6. Feuer Frei!
7. Wiener Blut
8. Mein Teil
9. Mein Herz brennt (piano version)
10. Benzin
11. Du riechst so gut
12. Links 2-3-4
13. Du Hast
14. Buck dich
15. Ohne dich
Encore:
16. Sonne
17. Ich will
18. Pussy

But... I was expecting that they played the song Engel, but they didn't... I really wanted to hear the song so much. Although I think all the others chosen songs were fine, of course. In Asche zu Asche we saw the microphones in flames as usual in that song, Feuer Frei! was crazy with all that fire and lycopodium masks, Mein Teil was probably the best act, with Lorenz getting "cooked", Mein Herz brennt was played in a piano version and was very emotional and melancholic, I think is a very different way to see Rammstein, more human, more serious.
The next three songs Du riechst so gut, Links 2-3-4 and Du Hast were the best vibe from all the show. It was insane, everyone was singing, jumping, getting crazy... But for me Du Hast was the star of the night... I never thought get so emotional in a Rammstein concert, but I was almost crying singing this fucking song... everyone sang... They stop singing to hear us, they looked astounded by our reaction to the song! It is a  very hard feeling to describe for me, I've never felt that way with a song (and the song is really not that special), but was everything around, all the excitement, the passion, so intense!
Everytime that big flames came from the stage, I kinda felt roasted x) it was really intense I advise people with breath problems or pyrophobia to not go to the front, it was very hot and sometimes hard to breathe, I did fine anyway.
At the end of the show with the song Pussy, Till appears with a cannon foam and all of us in the front got a foam bath lol twice and confetti!!!!
It was crazy! For me I could stay there all night long!

So when I came home and read all the reviews I got like "WTF?" people saying all that negative stuff on facebook (I just thought, it was all hideous jealousy) and then I few bad reviews about the live performance of Rammstein. Ok, people, for start, if you don't like a band, you don't go and do a fucking review about it, because all of your no sense bullshit will create a bad perspective of the things. It is simple, for example, I don't like Iron Maiden or Manowar, so I don't talk shit about it and I won't write a review about it! I read a few things about the sound... honestly in the front seemed really fine, people on the balcony were complaining, I can't say much.
And the fact of people doesn't know german and just inventing, who cares? That is not the big point, why trying to make us look like stupid? I really don't get those people writing lame reviews, I guess Lisbon is really full of idiots as I always say.

So I leave you a few lame photos taken with my lame mobile phone:
(Yes, it was all about Richard Kruspe, it is not my fault I kinda have a "thing" for him XD)





At the end of the show a view from the crowd:



And a happy me at the end =D


  
I leave you a few good links from the concert.
-Serious reviews about the concert (in portuguese):

Yes Blitz, your review is just lame, for this I remember why I don't consult your website anymore.

-Good photos:

Du Hast @ Pavilhão Atlântico, Lisbon 2013


5 comments:

  1. Para mim foi dos melhores shows que vi na minha vida e acredita que já vi mesmo muitos! Adorei, foi um espectáculo fantástico e além disso há ANOS que queria ir ver Rammstein, fiquei tão feliz que chorei (o que é um pouco estúpido num concerto de Rammstein mas pronto, eu sou assim toda emotiva)! E saí de lá sem voz nenhuma XD O Du Hast foi sem dúvida o melhor da noite.

    Também não compreendo as más criticas que li, sinceramente não fazem muito cabimento. Toda a gente com quem falei adorou o show!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Então, estás um pouco como eu =)
      Também esperei anos para vê-los, sempre a adiar, mesmo quando estive a viver "ao lado" da Alemanha, adiei sempre. Mas apesar de adiar, valeu a pena, eu também tive um momento "emocional" na Du Hast XD
      Fui com uma amiga minha e ela também adorou (e ela até houve mais outros estilos musicais), não entendo de todo certas coisas que li. Enfim, no facebook eu diria que foi realmente inveja.
      Respeito quem não gosta, mas mesmo essas pessoas que não gostam que eu conheço foram mais abertos a falar acerca disso e perguntaram-me como foi, do que aquelas que eu sei que gostam, mas que pareciam estar com dor de cotovelo, então falavam mal e meio com desprezo em relação a isso.

      As criticas feitas online, diria que tambem foram de pessoas que não gostam muito do estilo musical e estavam lá de má vontade mesmo.

      Acho que se deve ser imparcial.

      Eu digo, mesmo não sendo fanática da banda, conquistaram me com a presença em palco, é algo que definitivamente irei repetir.

      Delete
    2. Eu sou fanática da banda desde pequena, e foi realmente um momento mesmo muito ansiado. Eu ia com expectativas altíssimas porque sempre ouvi falar (e também vi em videos na net) que o show dos Rammstein é mesmo muito bom e digo-te: superaram as minhas espectativas. E pronto eu no Du Hast lá me comecei a chorar e prontos XD A pessoa que ia comigo até se começou a rir e abraçou-me porque eu nem conseguia cantar com a emoção. Basicamente foi lindo.

      Quanto às criticas concordo, acho que se deve ser imparcial nestas ocasiões. Realmente não há razão para criticas negativas. Ouvi algumas pessoas dizerem que eles não comunicaram muito com o público, mas quem conhece Rammstein sabe que eles não são muito de conversas durante os concertos (eles próprios os dizem, e o conceito do Ich Will até foi feito na base disso). Mas continuam sem razão de queixa porque o Till comunicou pelo menos umas 3 vezes com a gente. Não sei que mais mal poderiam dizer, eu achei espectacular.

      Delete
    3. *o dizem (desculpa, enganei-me)

      Delete
    4. Eu também ia com as minhas expectativas altas e de certo que não me decepcionaram em nada. E concordo, mesmo com o facto de não comunicarem muito, eles são assim. Por isso que eu digo, de Rammstein pagas pelo que tens, não há nenhuma publicidade enganosa acerca deles, porque como os vês em todo o lado (revistas, entrevistas, documentários, concertos...) é como eles realmente são. E devido ao show que dão, as músicas em si, não é daquelas bandas que sintas falta de comunicação.

      Delete